• Home -
  • Cases -
  • Urbantz: tracking tool voor klant en eindklant

Urbantz: tracking tool voor klant en eindklant

Voor Tom&Co, de onbetwiste leider op de markt van dierenwinkels, brengt Distrilog Group enkele enorme logistieke uitdagingen tot een goed einde.

Elke dag opnieuw orderpickt Distrilog Group de bestellingen voor meer dan 140 winkels en transporteren we het vaste assortiment naar alle filialen van Tom&Co in België, Luxemburg en het Noorden van Frankrijk. De winkels van Tom&Co verwachten kwalitatief hoogstaande logistieke activiteiten van ons, en Distrilog voldoet daaraan.

Voor deze klant worden er niet alleen goederen uit de voorraad gehaald, maar is er ook sprake van een zogenaamd 'cross-dockingplatform'. Zo worden goederen aangeleverd door de leverancier bij ontvangst in het magazijn rechtstreeks toegevoegd aan de leveringen van de Tom&Co winkel. Voor het foutloze beheer en de organisatie van deze wereldwijde inbound goederenstromen vertrouwt Tom&Co dan weer op de transportexperts van Distrilog Group. Met behulp van een realtimecommunicatietool en onmisbare lokale expertise bezorgt onze expeditieafdeling de goederen bij het magazijn van Tom&Co. Vanaf dat moment zijn de goederen beschikbaar, zodat de voorraad continu op peil blijft. Dankzij onze interne expertise, middelen en marktkennis kan Distrilog Group ook grote volumes perfect aan. Zo verwerken we bijvoorbeeld ook de seizoensitems tijdens de drukke eindejaarsperiode.

Aangezien de goederenstroom voor deze klant een dedicated circuit is – we hebben een vaste poule chauffeurs die met een gecombineerde volle vracht enkel deze winkels beleveren – testen we met hen momenteel de applicatie van “Urbantz” uit. Urbantz is een tracking tool die zowel voor Tom&Co als de eindklant als Distrilog Group de nodige transparantie biedt over de aanleveringen in de winkels, die franchisenemers zijn. Door de bezorging van een ETA, kaart met realtime informatie over het traject en een bijhorende enquête kunnen de winkels zich optimaal voorbereiden op de levering en neemt de druk op onze customer service af. Bovendien kan er meteen aangegeven worden of de levering uitzonderlijk bepaalde problemen met zich meebracht: vertraging, beschadigde goederen of onvolledigheid.

Distrilog 135

Contacteer ons team voor een samenwerking of oplossing op maat

Bij Distrilog Group houden we graag rekening met de wensen en noden van de klant, daarom zoeken we graag mee naar de beste oplossing. Benieuwd naar de mogelijkheden? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Contacteer ons