People,Planet & Service: Waarom Miko voor Distrilog kiest



Miko koos voor Distrilog om zowel service als ecologische redenen.

Miko is er zich als onderneming van bewust dat zijn verantwoordelijkheid verder reikt dan Profit alleen. Om die reden heeft Miko in het kader van Duurzaam Ondernemen die twee andere cruciale P’s aan de bedrijfsmissie toegevoegd: People en Planet.

“Wij kozen voor Distrilog om drie redenen : People, Planet en Service.  En ook in die volgorde. Door het gebruik van 2 eigen hubs en het DHB netwerk slaagt onze partner Distrilog Group er in om onze gereden kilometers drastisch  te verlagen en onze CO2 uitstoot te minimaliseren zonder in te leveren op snelheid (24h) en flexibiliteit.  Dit staaltje slimme logistiek gecombineerd met korte communicatielijnen, waren meer dan voldoende reden om voor Distrilog Group te kiezen als strategische logistieke partner”

Het is voor Miko en Distrilog Group een doel op zich om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Naast oa. het recycleren van grondstoffen, efficiënt gebruik van groene energie en het beperken van de CO² uitstoot via een global routing system voor afleveraars, vormt Distrilog Group een nieuwe groene schakel in dit proces.

Als laatste schakel levert Distrilog  onder andere de volgende merken:  Miko, Bruynooghe en Puro Fairtrade Coffee aan bedrijven en horeca. Bovenop 200 jaar ervaring als koffiebrander is Miko ook actief in de productie van kunststof verpakkingen, onder de naam Miko Pac.

Wenst u ook meer informatie over hoe Distrilog uw ecologische impact kan verkleinen?
Neem dan contact met ons op: +32 3 860 00 86 of info@distrilog.be


 

Wij staan klaar
om u te helpen

mail of bel
+32 (0)3 897 19 90

Wij staan klaar
om u te helpen